Pulmologija

Pulmologija je medicinska oblast i grana interne medicine koja se bavi dijagnosticiranjem i liječenjem bolesti pluća i dišnog/respiratornog sistema.
Pulmološko liječenje obično započinje opštim medicinskim pregledom, a zatim se svodi na fokusirano liječenje žarišta pulmološkog problema.

Pulmologija je grana interne medicine koja se bavi dijagnosticiranjem i liječenjem bolesti pluća kao što su upale (nosa, sinusa, ždrijela, bronha i pluća), astma, bronhitis te kronična obstruktivna bolest pluća (KOBP).

Pulmološki specijalistički pregled započinje razgovorom pacijenta i doktora tokom kojeg doktor sakuplja sve neophodne informacije o pacijentu i obitelji (utvrđivanje sklonosti alergijskim bolestima), sadašnjoj bolesti i njenom toku (osobna anamneza), a zatim obavlja detaljan klinički pregled. U slučaju medicinske indikacije i potrebe detaljnijeg ispitivanja plućne funkcije doktorica će predložiti spirometriju, a ukoliko se radi o smetnjama dišnog sustava izazvanim alergijskom rekacijom u ambulanti se mogu načiniti alergološka testiranja na inhalacijske alergene.

Spirometrija (riječ znači “mjerenje daha”) je najčešća metoda za mjerenje plućne funkcije. Koristi se za mjerenje plućnog volumena i kapaciteta pluća te brzine protoka zraka prilikom udaha i izdaha. Spirometrija je izuzetno vrijedna i nezamjenjiva metoda prilikom otkrivanja i procjene stanja osoba s astmom, alergijama, KOPBom. Izvodi se na slijedeći način: pacijent maksimalno udahne zrak iz okoline, a zatim najbrže što može i do kraja izdahne zrak iz pluća u aparat. Pritom je važno pridržavati se liječničkih uputa za izvođenje pretrage jer je suradnja pacijenta i pravilna tehnika izvođenja nužna za pravilnu interpretaciju nalaza. Radi veće točnosti, testiranje se izvodi više puta za redom. Posebna priprema prije pretrage nije potrebna.

Rendgen – Svaki pregled ljekara specijaliste pulmologa podrazumijeva i snimanje pluća rendgenom. Jedna od najozbiljnijih indikacija za primjenu ove dijagnostičke metode je iskašljavanje krvi. Snimanje pluća rentgenom se radi i prilikom preoperativne priprema pacijenta,zatim ukoliko postoji sumnja na postojanje neke ozbiljne plućne bolesti tipa sarkoidoze, pneumotoraksa, pucanja plućne maramice, tumora pluća, tuberkuloze, parazitarnih oboljenja ili kada se prate rezultati liječenja ovih bolesti i efekat primjenjene terapije.