Kardiologija

Kardiologija je medicinska oblast koja se bavi dijagnosticiranjem, liječenjem i preventivnim djelovanjem protiv bolesti srca i krvnih sudova.
Bolesti srca i krvnih sudova su danas najčešći uzrok smrti. Ne prepuštajte život slučaju, pregledajte se na vrijeme i otklonite sve sumnje.

Kardiologija je grana interne medicine koja se bavi liječenjem bolesti srca i krvnih žila. Bolesti srca i krvnih žila možemo podijeliti na: bolesti endokarda, bolesti miokarda (kardiomiopatije, angina pectoris, infarkt miokarda), bolesti perikarda, poremećaje rada srca (aritmije), greške srčanih zalistaka (urođene i stečene), srčanu insuficijenciju (dekompenzacija) i bolesti krvnih žila (ateroskleroza, tromboza, tromboflebitis…).

Kardiološki pregled je pregled specijaliste interniste-kardiologa koji temeljem anamneze, detaljnog kliničkog pregleda te prema potrebi dodatnih dijagnostičkih pretraga, postavlja točnu dijagnozu bolesti i propisuje terapiju.

Stanja i bolesti koje se analiziraju na ovom pregledu su: nejasna bol u prsima (stezanje u prsima), povišeni krvni tlak (arterijska hipertenzija), pitanje infarkta srčanog mišića ili angine pektoris (ishemija srca – nedostatak kisika u srcu), popuštanje srčanog mišića – zatajivanje srca, nepravilan rad srca i osjećaj lupanja te preskakivanja srca (aritmije, ekstrasistole, fibrilacija atrija, palpitacije), osjećaj gušenja, iznenadne promjene krvnog tlaka, nejasne nesvjestice, vrtoglavice i prirođene mane srca.

KARDIOLOŠKI PAKETI U POLIKLINICI ATRIJUM

1. Paket „Hipertenzija“ (pregled + EKG + UZ srca + lab(p3) + Holter pritiska);
2. Paket „Aritmija“ (pregled + EKG + UZ srca + lab (p3) Holter EKG-a);
3. Paket „Angina pektoris“ (pregled + EKG + UZ srca + lab(p3) + ergometrija);
4. Kompletni kardiološki paket ( pregled + EKG + UZ srca + lab(p3) + ergometrija + Holter EKG-a + Holter krvnog tlaka + UZV s color dopplerom krvnih žila vrata + spirometrija);

OBAVLJANJE DIJAGNOSTIČKOG PREGLEDA

Kardiolozi preporučuju prvi dijagnostički pregled stanja srca i krvožilnog sustava u 40-toj godini života, posebice ako spadate u rizičnu skupinu s niže navedenim faktorima i ako ste izloženi konstantnom stresu. Bitno je rano otkriti bolesti srca i krvnih žila kako bi se spriječile ozbiljne posljedice ovih bolesti.

Simptomi koje ne biste smjeli zanemariti kada je riječ o srčanom zdravlju: bol u prsima, zaduha, poremećaji svijesti, lupanje i preskakanje srca te loše podnošenje napora. Faktori rizika za nastanak bolesti srca i krvnih žila su:

• povišene masnoće u krvi
• prekomjerna tjelesna težina
• pušenje, alkohol
• muški spol
• povišene vrijednosti krvnog tlaka
• šećerna bolest
• nedovoljna fizička aktivnost
• svakodnevna izloženost stresu
• bolesti srca i krvnih žila u obitelji
• starosna dob