Interna medicina

Interna medicina je oblast medicine koja se bavi dijagnostikom i bolestima unutrašnjih organa, kao i nehirurškim liječenjem bolesti.
Interna medicina bazirana je na internističkom pregledu kojem bi se svaki pacijent trebao podvrgnuti barem jedanput godišnje.

INTERNA MEDICINA

Interna medicina je grana medicine koja se bavi problemima i bolestima unutarnjih organa. Interna medicina se, ne bez razloga, naziva “kraljicom medicine” jer predstavlja osnovu mnogih daljnjih subspecijalizacija odnosno grana medicine uže specijaliziranih za pojedine organe ili organske sustave kao npr. endokrinologija (bolesti žlijezda s unutranjim izlučivanjem kao što su štitnjača, nadbubrežne žlijezde, spolne žljezde i njihovi proizvodi hormoni), kardiologija (bolesti srca i krvnih žila), pulmologija (bolesti pluća i dišnih organa), nefrologija (bolesti bubrega i mokraćnog sustava), gastroenterologija (bolesti probavnih organa).

U našoj Poliklinici rade: Opća internistička ambulanta, Kardiološka ambulanta, Pulmološko ambulanta i Endokrinološka ambulanta u u kojoj se pored bolesti štitnjače liječe i dijabetes, te druge bolesti žlijezda sa unutrašnjim izlučivanjem. U našoj općoj internističkoj ordinaciji možete obaviti pregled liječnika specijaliste interne medicine, sistematski pregled kao i predoperativne preglede s obradom i zatražiti drugo mišljenje (second opinion).

INTERNISTIČKI PREGLED

Internistički pregled je pregled kod kojeg liječnik specijalist interne medicine tijekom razgovora uzima detaljne podatke od pacijenta uključujući prijašnje bolesti, bolesti u obitelji kao i razlog dolaska (anamneza). Potom obavlja i detaljni klinički pregled koji obuhvaća inspekciju, palpaciju, perkusiju i auskultaciju što znači da će liječnik utvrditi kakvo je opće stanje pacijenta, pogledati kožu i vidljive sluznice, laganim pritiscima vrhovima prstiju pregledati limfne čvorove, krvne žile, trbušne organe i poslušati srce i pluća. Sastavni dio pregleda je i mjerenje krvnog tlaka. Po zavšenom razgovoru i pregledu u dogovoru s pacijentom odlučit će o daljnjim potrebnim pretragama ili pregledima.

Vrstan internist mora imati široki spektar bolesti kojima se bavi, ali i s druge strane osjećaj kada treba konzultirati kolegu koji je uže specijaliziran za pojedino područje. Dobar internist i kliničar može biti u stanju prepoznati i riješiti većinu tegoba od kojih su najčešći poremećaji cirkulacije, bolesti pluća i bronha, bolesti žlijezda s unutarnjim izlučivanjem, bolesti srca, bolesti bubrega i urinarnog trakta, bolesti gastrointestalnog trakta (želudac, crijeva) kao i problemi s prostatom.

U našoj Poliklinici internist obavlja i sistematske preglede čiji je opseg i sadržaj prilagođen životnoj dobi, spolu i postojećim zdravstvenim problemima pacijenata. Osnovi sistematski pregled uključuje kompletnu analizu krvi i urina, klinički pregled sa EKG-om i ultrazvuk organa trbušne šupljine i organa mokraćnog sustava te prostate kod muškaraca. Ostale pretrage kao što su “color doppler” srca i krvnih žila, ultrazvuk štitnjače, tumorski markeri ili hormoni pridružuju se na preporuku internista prema rezultatima obavljenog pregleda ili željama klijenata.