Ubrzan rad srca

Medicinski izraz za ubrzan rad srca je tahikardija, koja predstavlja po definiciji broj otkucaja srca koji prelazi 100 u jednoj minuti.
U većini slučajeva je bezazlen. Uzbuđenje, stres ili radost mogu biti uzroci. Nikotin, kofein i određeni lijekovi, kao npr. za štitnu
žlijezdu, mogu ubrzati puls. Povremeno i disbalans u mineralima, kao smanjen kalijum u organizmu, ili manjak željeza u krvi
mogu biti uzrok. Također, zna se desiti i pri hormonalnom disbalansu kao što je to slučaj sa poremećajem funkcije štitne žlijezde
ili u menopauzi. Sam mjesečni ciklus ne bi trebao imati uticaja na isto.
Skoro svaka osoba je ponekad osjetila lupanje ili preskakanje srca. Ljudi su skloni ovakvim simptomima pri povećanom stresu, te
tada malo pažljivije obrate pažnju na otkucaj srca i osjete ove fenomene, pogotovo noću kada miruju. Ukoliko se ovi simptomi
nastave javljati, svakako treba napraviti ljekarski pregled jer se nažalost iza ove simptomatologije mogu kriti i ozbiljna oboljenja. U
posljednje vrijeme je incidenca infarkta srca i drugih kardiovaskularnih oboljenja znatno porasla među starijom, ali i mlađom
populacijom. Najvjerovatnije je uzrok tome veći broj pušača, povećana tjelesna masa kao i nekontrolisani arterijski krvni pritisak,
šećer ili masnoće u krvi.
Dakle, ukoliko imate ubrzan rad srca, lupanje ili preskakanje srca koje se ponavlja, svakako se javite ljekaru kako bi se prvo
isključile kardiovaskularne bolesti. Najbolje metode ispitivanja ove simptomatologije jesu svakako EKG i 24 – satni holter
monitoring EKG – a.
Dr. Mirela Tuce