Lupanje srca nakon treninga

Treniram godinama nogomet, amaterski. Nekada, ako je trening bio malo naporniji, srce mi počne jače lupati, a osjećaj je najbliži
onome kao da čujem otkucaje u ušima. Ujutro, kada ustanem puls mi je 60. Zašto imam taj osjećaj i trebam li na pretrage?
Izuzetno je bitno da budete pripremljeni fizički i energetski za svaki napor kojem podvrgavata vaše tijelo.
Simptomi koje navodite mogu ići u prilog pretreniranosti kao i iscrpljenosti (istrošenosti) organizma pri maksimalnom naporu.
Uvijek kod subjektivnog osjećaja lupanja srca bitno je da pratite da li je ritam srca regularan, da li ga prati preskakanje srca
eventualno gubitak daha, omaglice i bolovi u grudima. Kod takvih simptoma savjetuje se napraviti jedan EKG eventualno
Ergometrija ili Holter EKGa ili UZ srca.
Vrijedno vežbanje zapravo je stimulans za tijelo koji povećava broj srčanih otkucaja, razlaže mišićna vlakna, izaziva pojačan rad
nadbubrežnih žlezda, koje luče hormone stresa – adrenalin i kortizol i generalno poručuje našem telu da održvanje postojećeg
stanja neće biti dovoljno za dugoročno bavljenje takvim aktivnostima.
"Zatezanje" i rast mišića, odnosno reakcija tela na taj stimulans, dešava se kasnije. Dok jedete i odmarate se, tijelo vrijedno radi
na popravljanju oštećenog tkiva, jačanju srca i drugih mišića, dopunjavanju rezervi "goriva" i sistemu dopremanja kiseonika do
svih delova organizma, kako bi bio snažniji i efikasniji narednog puta kada ga izložite stresu. Sve to se dešava iznova i iznova
posle svake fizičke aktivnosti.
Pažljivim doziranjem treninga i davanjem dovoljno vremena tijelu da stimuliše promjenu, obnovi se i adaptira, postajete sve
sposobniji za veće fizičke izazove.

Vaše telo ima samo određene zalihe adaptivne energije tako da je bitno da slušate svoje tijelo te enegretski, fizički i pishički
obnavljate.

Piše : Mr. sci. dr Amir F. Omerbašić